Tumblr Scrollbars
Misshandel & övergrepp. - Secret Agent

Secret Agent

"I do what I want, I'm punk rock."

Misshandel & övergrepp.

Publicerad 2015-01-31 08:22:59 i Problem & Hjälp,

Har ni någonsin tänkt på att när någon säger "Jag blev
biten av ett djur en gång så jag blir ganska nervös runt
dom." Så accepterar dom flesta människor och säger
"Usch, Jag förstår dig!".
 
 Men när en kvinna (eller mann.) blir våldtagen eller
misshandlad och är nu rädd att vara runt dom flesta
människor så säger dom att du är paranoid och
att du måste komma över det? 
 
"Det var ju rätt länge sen det hände!"
"Du var bara ett barn du kommer ju inte ihåg det ändå!"
"Sluta klaga, Det finns folk som har varit med om värre saker."
"Ingen kommer inte skada dig, Sluta vara löjlig!"
 
 DU vet inte hur det är att gå runt varje dag och känna
sig spy färdig runt ett spescifikt kön. Du vet inte hur
det känns att när någon bara lyfter sin hand rycker man
till och hjärtat börjar slå i 160 och hela magen vänder sig
ut och in. Man kommer aldrig att känna sig 100 % trygg
runt någon eller något som en gång skadade dig! 
 
 Det sjukaste är väll om ett djur bara gör självförsvar så blir
dom avlivade direkt medans det går många pedofiler och
misshandlare runt om i världen utan straff.
 
Känsla: FÖRBANNAD
 
 

Kommentarer

Postat av: Strawberry

Publicerad 2015-01-31 08:27:36

"So i ran over the rapist with my car, i didn't understand when he yelled 'no!' "

finns även "det finns inga bevis på vad som hände"
Men borde inte den traumatiserade och livrädda personen vara ett bevis?
Varför skulle man tro på den åklagade om man inte tror på offret?

Svar: Ja du, För att polisen ska ha bevis så måste dom nästan se händelsen med sina egna ögon.
Devil

Postat av: Ida

Publicerad 2015-01-31 12:00:23

Det där låter väldigt jobbigt, det är synd att det finns så många pedofiler där ute.

Svar: Japp! :/
Devil

Postat av: Taylor

Publicerad 2015-01-31 18:29:06

Det är tyvärr så sant det du säger..

Men jag förstår verkligen inte hur en annan människa kan göra så mot någon... :/

Postat av: S A R A

Publicerad 2015-02-01 12:05:43

Så jäkla bra skrivet!

Svar: Tackar! (:
Devil

Postat av: Veronica

Publicerad 2015-02-01 15:51:21

Så jävla sant och bra skrivet!

Svar: Tackar! (:
Devil

Postat av: Céline

Publicerad 2015-02-04 07:30:50

INGEN ska säga åt någon annan att komma över någonting hon har blivit utsatt för.

Alltför många pedofiler går fria och får också mycket empati som de inte förtjänar.

Svar: Usch, ahhh!
Devil

Postat av: Madeleine Parkenberg

Publicerad 2015-02-04 18:42:24

<3

Svar: <3
Devil

Postat av: deadoraliveidk.blogg.se

Publicerad 2015-02-14 01:19:22

jätte bra text ! ! :D

Svar: Tackar! (:
Devil

Postat av: Yvonne Kullenstjärna

Publicerad 2015-03-05 22:33:22

Hej Devil!

Vilken härlig, modig och starktjej du verkar var, vi behövs vi som vågar prata om detta. Jag håller med dig helt och hållet och känner bara en stor sorg i mitt hjärta för att det många gånger är sant att vi som är offren tyvärr ej blir trodda. Gå gärna in på min blogg där jag skriver om hur jag har överlevt 9 års övergrepp från min styvpappa. I dag kan jag konstatera att det går aldrig att glömma men det går att lära sig leva med det. Lycka till med din blogg // Yvonne

Svar: tack! (: Min Blogg är dock anonym. Jag tittar gärna in på din Blogg!
Devil

Postat av: teabird

Publicerad 2015-03-11 14:53:28

Kommer aldrig förstå mig på folk som inte kan känna medkänsla, sympati eller ens stötta någon annan vare sig dom känner personen eller ej?! usch förbannad blir man verkligen...

Svar: jag känner samma sak! /:
Devil

Postat av: ♀ THE REVOLT ♀

Publicerad 2015-03-12 17:39:06

Men gud? Säger verkligen folk det där till dig? Asså, vad är det för hjärndöda människor ...

Svar: Ja men det är bara min familj som vet om det så det är Dom som säger det till mig. /:
Devil

Postat av: therese

Publicerad 2015-05-16 18:30:35

Hej, kör dagens blogg på bloggen, skulle vara roligt om du ville vara med :)

kram /therese
direkt länk: http://ttessanliindgren.blogg.se/2015/may/-dagens-blogg-tavling.html#comment

Svar: (:
Devil

Postat av: Melissa Zaade

Publicerad 2015-05-18 15:25:28

Ush, misshandel är så hemskt. Tyvärr vittnade jag en gång när en av min nära blev misshandlad. Så jävla äckliga människor

Svar: Ja det är hemskt! Fattar inte hur man kan göra något sånt...
Devil

Postat av: Anna

Publicerad 2015-09-27 18:25:00

usch :C Det var väldigt bra skrivit.
Det är så vidrigt att man seriöst måste akta sig för nästan varenda typ man träffar på där ute, just för att man hör hur mycket hemskheter det hände r :C

Svar: Tack! (: Ja, det är hemskt! Hoppats världen blir bättre :/
Devil

Postat av: evelinaeleonora.blogg.se

Publicerad 2016-03-19 22:11:12

Håller med dig till 110% om inte mer. Det är förfärligt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Queen

Svarta läppar, Naglar, Eyeliner, Kläder, Pastel hår färger och voilà en perfekt outfit.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela